czwartek, 12 września 2013

Czwartek z marchewkową babką

Miałam dziś chrapkę na marchewkową babkę.


 Musiałam ją pokonać. Dlatego już po dwóch godzinach wyszłam z kuchni z marchewkowym ciastem.

Ty też możesz takie upiec. 


Przygotuj: trzy duże marchewki starte na drobnej tarce, szklankę mąki pszennej, pół szklanki zmielonych laskowych orzechów, pół szklanki cukru trzcinowego, pół szklanki oleju rzepakowego, łyżeczkę proszku do pieczenia, cztery jajka od kury podwórkowej.
1. Umyj starannie jajka i wbij je do miseczki.
2. Wsyp do miski marchewkę, zmielone orzechy, przesianą mąkę, proszek do pieczenia, cukier trzcinowy, olej rzepakowy, dodaj jajka i wszystko starannie wymieszaj drewnianą łyżką.
3. Wlej ciasto do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą prostokątnej foremki i wstaw do nagrzanego do temperatury do 180°C piekarnika na około 35-40 minut.
4. Upieczone ciasto wyjmij z foremki i pokrój na kawałki.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, czy jako Lamelka miałam chrapkę na marchewkową babkę, zerknij do książki pod tytułem „Lamelia Szczęśliwa i chrapka na babkę”. 


Pozdrawiam marchewkowo!
Lamelia Szczęśliwa z chrapunią, która kiedyś była chrapką 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz